/
Perselectief

Functietitels. Lekker belangrijk, denkt u misschien. Maar als werkgever is de juiste functietitel voor uw vacature heel erg belangrijk. Met de juiste titel trekt u namelijk de juiste kandidaten aan.

In bijgaand artikel staan creativiteit en humor in functietitels voorop. Hiermee geef je als organisatie een duidelijk signaal af. Recruitment wordt namelijk ook steeds meer marketing, waarbij de interesse van de kandidaat mede wordt bepaald door het beeld wat je als potentiële werkgever oproept. Dus laat u zeker inspireren door bijgaande lijst, maar houd ook vooral uw eigen identiteit en uw eigen doel voor ogen.

Natuurlijk volgen wij de trends en de laatste mode, en zijn we benieuwd naar uw functietitel. Belangrijker vinden we echter dat wij weten wat u bedoelt, zodat wij u kunnen helpen met het vinden van kandidaten voor uw openstaande vacature. Met de juiste combinatie van advertising en search zoeken en vinden wij werknemers die voldoen aan uw wensen en eisen. De juiste persoon op de juiste plek: dat is onze uitdaging.

Uiteraard zijn wij bij Perselectief u graag van dienst bij het vinden van de beste kandidaat voor de vacatures in uw bedrijf. Wij hebben veel ervaring en beschikken over een groot en uniek netwerk van interessante, veelal latente kandidaten. Onze aanpak werkt!


1. Advertising
Functie-analyse incl. opstellen vacatureteksten en goede functietitel, en plaatsing hiervan op relevante jobboards, op onze website en via social media
2. Search
Filesearch in diverse databases, desksearch, identificeren van mogelijke kandidaten, netwerksearch middels referentie en doorverwijzing
3. Selectie
Uitgebreide gedragsgerichte selectie-interviews en voorstellen van tenminste 3 passende kandidaten

U kunt ons bellen of mailen voor een vrijblijvende afspraak: 088-7766544 of info@perselectief.nl of neemt u direct contact op met één van onze consultants.
Perselectief... wij creëren groei
 
Creatieve functietitels
Hoe vind je deze?

Eindbaas - Zo noemde Pieter Zwart, CEO van Coolblue, zich. Inmiddels is hij Beginbaas. Bij Coolblue zijn ze overigens nogal goed in het bedenken van creatieve functietitels, getuige ook de volgende twee titels:
Verloningskoning - De naam van de salarisadministrateur van Coolblue.
Mondhoekmonitor - Een marketingmedewerker die als doel heeft om de mondhoeken van de klant omhoog te doen krullen. Te laten glimlachen dus.

Deze titels zijn ook wel leuk:
Baas van het Geld - Jip-en-janneketitel voor de financieel directeur;
Vakverzorger - Sympathiek synoniem van een vakkenvuller.

Of deze: Directeur Eerste Indrukken. Welke medewerker ziet klanten als eerst binnenlopen? Juist, de receptionist!

Vechtersbazen

Sommige medewerkers hebben blijkbaar iets gewelddadigs in zich.
Recruitment Ninja - Iemand die zich bezighoudt met recruitment, maar niet zomaar iemand (wij voelen ons aangesproken!).
Productiviteitsninja - Weer een ninja, maar nu eentje die als hoofddoel heeft de productiviteit binnen het bedrijf te bevorderen.
Social Samurai - Eveneens in de categorie Japanse vechtsporten. Dit is iemand die de social media-kanalen beheert, op geheel eigen wijze.

Creatief met communicatie
Of wat denk je hiervan:
Social Media Rockstar - Een zeer flitsende Social Media Manager.
Brand Warrior - Die ene werknemer die alles in de strijd gooit om het merk te beschermen.
Brand Evangelist - Nog zo’n creatieve naam voor merkmanager, iemand met een missie!
De Chiefs

CEO's en CFO's kennen we wel. Maar wat vind je hiervan?
Chief Engagement Officer - De tweede 'CEO' in het bedrijf: de werknemer die ervoor zorgt dat klanten betrokken blijven.
Chief Happiness Officer - Een medewerker die zorg draagt voor het geluk van de werknemers.
Chief Chocolate Officer - De functietitel van Henk Jan Beltman, oprichter van Tony’s Chocolonely.
Chief Chatter - De baas van een callcenter.
Chief Talent Officer - Degene die verantwoordelijk is voor het opsporen van nieuw talent voor de organisatie.

Bazen

Of gewoon op zijn Nederlands: bazen.
Pindabaas - De oprichter van de Pindakaaswinkel.
P.A.T.A.T. -baas - Snackbarmedewerker van friteszaak Bram Ladage.
Director of Fun - Werken moet ook een beetje leuk zijn, toch? Daar zorgt deze persoon voor.

En tot slot

Tot slot nog enkele titels die we u niet willen onthouden:
Head Honcho - Andere naam voor een hoofdredacteur...
Aqua Host - Wat is er gebeurd met de ouderwetse badmeester?
Beverage Dissemination Officer - De barman.
Ambassador of Buzz - Iemand die zich bezighoudt met bedrijfscommunicatie
Servicekanon - Een knaller van een servicemedewerker
Personal Shopper - Zo heet een orderpicker in het magazijn van online supermarkt Picnic
Culture Champ - De naam van de persoon die de cultuur binnen een bedrijf bewaakt

Bron: De Ondernemer (vrij geïnterpreteerd)


Contact

Perselectief
Grift055, Waterloseweg 7a
7311 JG Apeldoorn
E: info@perselectief.nl  
T: 055 - 30 34 034

Nieuws
Er zijn op dit moment geen nieuwsberichten.